Poema titulado Diari d'un sol dia ( 29/12/96 ) 1ª part en la sección Prosa: Torre de Babel de Prosa , de la categoría MUNDO PROSA: Relatos, ensayos, cuentos...; A trenc d'alba obric els ulls, la pluja envolta el camp de gris. A través de la broma, les muntanyes ...
Diari d'un sol dia ( 29/12/96 ) 1ª part A trenc d'alba obric els ulls, la pluja envolta el camp de gris. A través de la broma, les muntanyes semblen haver-se'n vestit de núvia. El dia creix, ja veig els primers flocs entre les gotes.La serralada, blanca, em crida. Desitge trepitjar el seu llençol, sentir-lo a les mans, notar com el fred crema...
La familia hi és dormint. Encenc el foc, una argelaga i quatre branquetes de ramulla seca i un parell de troncs... Em quede hipnotitzat davant la llar mirant les flames enlairar-se'n pel fumeral. L'espurneig em torna a la realitat; obric la porta, segueix plovent i nevant. Són volves que es desfàn en tocar terra, llàstima, és tan bonic... Remoc la llenya, atie les brases i pugen de nou les flames. Em torne a aseure i seguisc escribint alló que em passa per la ment.
Siga pel foc o pel oratge, tinc mal de cap; als polses sent un martelleig, com unes estenalles mossegant-me. Tanque els ulls un moment i em fasc un massatge a les temples. Sembla que el mal de cap s'allunya. Es senten passos al pis alt, sona una porta i un biuló, algú ha entrat al bany. El soroll de l'aigua omplin el dipòsit i baixant per les canonades em diu que no estic errat.
Oíg el soroll d'un cotxe que passa pel camí, s'atura, m'aixeque del seient, obric la porta i aguaite. No hi veig res, no més que la pluja ha deixat de caure, a penes unes gotetes es despengen de tant en tant. De bat a bat tan sols núvols, ni una ullada de sol. Fa fred, sí que en fa. Torne a entrar a la calor del foc i tanque la porta. Sento un esternut a la part de dalt. Sembla que ma filla menuda s'ha costipat. La veu de la meua dona es deixa oír afermant el que jo pense. Ja t'has costipat !-diu. Afegisc un altre tronc. Baixa la menuda i obri la porta per veure la neu, tanca i s'en va a la finestra de la cuina. Una bufà de vent gelat ha entrat atacant-me a traició.
Passa rabent el matí, ja són quasi les dotze, hora d'esmorzar. Sols he dejunat quatre galetes i un café però no vull menjar res. Cal que m'aprime una mica, qüestió dels anys i la salut.
Última edición por Angel Felibre; 19/02/2010 a las 18:59 Razón: Corregir
Re: Diari d'un sol dia ( 29/12/96 ) 1ª part M'encisa este degoteig d'informació en un dia gelat on els fets quotidians s'apoderen de la realitat i la comenten amb la seua serenitat, tendresa i, potser, tristor. Lluís.
Luis Miguel Rubio Domingo es
miembro del liceo poético de Benidorm
http://www.liceopoeticodebenidorm.com/

Bona narració, Angel Felibre.
Ens portes a un paisatge campirano i familiar on les preocupacions semblessin alguna cosa senzilla ... però que són al capdavall la sal de la vida.
Una abraçada fratern.
No dejes terminar el día sin sembrar una sonrisa.
Respuesta: Diari d'un sol dia ( 29/12/96 ) 1ª part Gràcie Cesar per les teues lletres.
Marcadores